Page 17 - צעדים ראשונים לאחר קבלת איבחון דושן - בקר
P. 17

‫	 •אם אתם מצליחים לזכור‪ ,‬הביאו איתכם תיעוד עכשווי של התרופות שילדכם נוטל‪,‬‬

‫סטטוס רפואי (תוצאות בדיקות לב וריאה שנעשו לאחרונה)‪ ,‬תיעוד של בעיות רפואיות‬
                                       ‫חוזרות (כגון דלקת ריאות) ואלרגיות (במידה וישנן)‪.‬‬

                       ‫	 •חשוב לעדכן את הצוות הרפואי אם ילדכם נוטל סטרואידים‪.‬‬
‫	 •לאחר טיפול החירום זכרו לעדכן את המרפאה הנוירומוסקולרית של בנכם‪ ,‬כדי לדון‬

                                           ‫בהמשך ההנחיות הטיפוליות הקשורות במחלה‪.‬‬

                                                   ‫מרפאות נוירומוסקולריות (עצב‪-‬שריר)‬
   ‫הטיפול בילדכם יתבצע על‪-‬ידי שני גורמים‪ :‬המרפאה הנוירומוסקולרית וטיפול בקהילה‪.‬‬
‫הפגישות הראשונות במרפאה עשויות להיות קשות‪ ,‬אך חשוב שתדאגו לקבל כמה שיותר‬
‫מידע בביקורים אלה‪ .‬הכינו רשימה של כל השאלות שאתם מעוניינים לשאול‪ .‬השתדלו‬
    ‫לכתוב לעצמכם נקודות חשובות הנאמרות בשיחה‪ ,‬כדי שתוכלו לקרוא אותן שוב בבית‪.‬‬
‫אנו ממליצים לכם לנהל אוגדן מעקב טיפולי שבו תשמרו את סיכומי הביקור במרפאה ואת‬
‫התוצאות של בדיקות נוספות אם בנכם יידרש לבצע‪ .‬ייתכן שתתבקשו להראות רשומות‬
‫אלו לרופאים אחרים הנמצאים מחוץ למרפאה‪ .‬רישום מדויק של המידע על התפקוד יסייע‬

                                                ‫בבדיקת התאמה ובקבלה למחקרים קליניים‪.‬‬
‫על‪-‬פי הסטנדרט הטיפולי במחלה‪ ,‬מומלץ לבקר במרפאת המעקב הנוירומוסקולרית כל‬

                          ‫שישה חודשים‪ .‬חשוב להקפיד להצטייד מראש בטופס ‪ 17‬מתאים‪.‬‬
‫סוג המומחים שתפגשו כחלק ממערך הטיפול בילדכם ישתנה בהתאם לגיל ולתפקוד הילד‪.‬‬
‫הם יכללו חוץ מנוירולוג גם קרדיולוג (מומחה לב)‪ ,‬מומחה ריאות (נשימה)‪ ,‬אנדוקרינולוג‬
‫(חילוף חומרים‪ ,‬הורמונים‪ ,‬צפיפות עצם ועוד)‪ ,‬פיזיותרפיסט (מדידת תפקוד פיזי וטווחי‬

                  ‫תנועה) ועובדת סוציאלית‪ .‬ייתכן שתפגשו גם דיאטנית במסגרת המרפאה‪.‬‬

                                                            ‫טיפ קטן ממשפחה למשפחה‪:‬‬

                                                       ‫"ליהנות מהרגע‪ .‬למצות את היום‪.‬‬

     ‫להשתדל להפנות את החשיבה לחשיבה חיובית על ההתקדמות של המדע ועל‬
                                                               ‫מה שהילד כן יכול לעשות‪.‬‬

                              ‫להעצים את זה ולחגוג כל אירוע קטן שמשמעותי לילד‪".‬‬

‫‪17‬‬
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22