Page 35 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 35

‫סוגיית החיסיון‬

    ‫מאחר שהתלמיד שלכם אובחן רק לאחרונה כחולה דושן (והוא עדיין צעיר‬
   ‫מכדי להבין את מלוא המשמעות של האבחנה)‪ ,‬סביר להניח שהוריו סיפרו‬

        ‫לו רק חלק מהמידע‪ ,‬אם בכלל‪ ,‬על מחלת ניוון השרירים על שם דושן‪.‬‬
        ‫הדרך היחידה לדעת מה הוא יודע היא להיפגש עם הורי התלמיד‪ .‬הם‬
         ‫יכולים לומר לכם על מה וכמה הם היו רוצים שתשוחחו עם בנם‪ ,‬עם‬
    ‫התלמידים האחרים‪ ,‬עם הורים אחרים ומורים אחרים בנושא מחלת בנם‪.‬‬
       ‫באופן כללי‪ ,‬חשוב לשמור על תקשורת פתוחה‪ ,‬כנה ורגישה על מחלת‬
   ‫הדושן עם התלמיד ועם הוריו‪ .‬זה יגרום לכך שכל המעורבים ירגישו נינוחים‬
        ‫יותר לשתף מידע‪ ,‬לשאול שאלות ולטפל בבעיות שעלולות להתעורר‪.‬‬

     ‫להלן כמה המלצות לעזרה לתלמידים צעירים חולי דושן בכיתה‪:‬‬
     ‫• שמירה על השגרה והצמדות לתוכניות הלימודים ככל האפשר‬

                                 ‫• הודעה מראש על שינויים בשגרה‬
                                 ‫• הפעלת שיטת תגמול עם פרסים‬
                                ‫• עידוד התנהגויות חברתיות טובות‬
        ‫• עדכון ההורים לגבי התקדמות הילד‪ ,‬שמירה על קשר רציף‬
               ‫ומסירת דיווח לימודי או קשיים פיזיים שמתעוררים‪.‬‬

‫אתגרים מיוחדים ודרכים בהם תוכלו לסייע (גילאי ‪27 )4-7‬‬
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40