Page 32 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 32

‫פעילויות מוצעות לעשייה בכיתה‬

                      ‫קשרו את נושא מחלת הדושן ללימודי‬
                                 ‫המדעים ‪ /‬לימודי גוף האדם‬

 ‫“שאלו את התלמידים אילו חלקי גוף מושפעים מהשרירים (כמעט כל‬
    ‫חלק!)‪ .‬אחר כך שאלו אם הם מכירים חלקי גוף שאינם מושפעים‬

  ‫מהשרירים (מוח ועצבים)‪ .‬הסבירו להם שלמרות ששריריו של אנדרו‬
‫אינם פועלים כמו השרירים שלהם‪ ,‬מוחו‪ ,‬רגשותיו וכאביו הם כמו אלה‬

                                ‫שלהם‪ .‬זה יבהיר להם את התמונה‪”.‬‬
                                        ‫– המורה של אנדרו – כיתה א’‬

                                            ‫משחק קבוצתי‬
         ‫“התלמידים עומדים במעגל גדול‪ .‬אחד מהם מחקה בעל חיים‬
    ‫באמצעות קולות או תנועות‪ .‬כשמישהו מנחש נכון‪ ,‬התלמיד הבא‬
     ‫במעגל צריך לחקות בעל חיים‪ ,‬שהאות הראשונה שלו היא האות‬
‫האחרונה של שם בעל החיים הקודם‪ .‬למשל‪ :‬אחרי קוף בא פיל‪ ,‬אחרי‬

                                          ‫פיל בא לוויתן‪ ,‬וכן הלאה‪”.‬‬
‫– ‪The Accessible Games Book, games for limited upper-‬‬

                                 ‫‪body strength and mobility‬‬
 ‫למידע נוסף היכן למצוא עוד פעילויות לתלמידים עם מוגבלויות‪ ,‬ראו‬

                                                          ‫עמוד ‪.60‬‬

                                                                     ‫‪ 24‬מדריך בנושאי חינוך‬
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37