Page 34 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 34

‫סוגיות של התנהגות‬

                                  ‫מגבלות גופניות מהוות אתגר לכל אחד‪.‬‬
   ‫המגבלות הגופניות של צעיר חולה דושן מחמירות עם הזמן‪ ,‬דבר שיכול‬

      ‫לגרום לתסכול ולמבוכה‪ ,‬אפילו בקרב התלמידים הצעירים ביותר‪ .‬יש‬
               ‫תלמידים המבטאים את התסכולים האלה דרך התנהגותם‪.‬‬

     ‫בעיות התנהגות מסוימות יכולות להתבטא באימפולסיביות‪ ,‬בשליטה‬
       ‫לקויה ברגשות ובנוקשות מנטאלית‪ .‬אחרים עשויים להתפרע בגלל‬
                                      ‫תסכולים הנובעים מקשיי הלמידה‪.‬‬
       ‫בנוסף לכך‪ ,‬ייתכן שהתלמיד נוטל תרופות עם תופעות לוואי חזקות‬

‫שיכולות להשפיע על התנהגותו‪ .‬הרגישות והתמיכה שלכם חשובים ביותר‪.‬‬
 ‫נכון שיש להטיל על תלמידים חולי דושן אותה אחריות כמו על התלמידים‬
     ‫האחרים ושעליהם להישמע לאותם הכללים‪ .‬אולם‪ ,‬גישה נוקשה מדי‬
       ‫למשמעת עשויה שלא להניב פירות ואף להחריף את התסכול ואת‬
 ‫בעיות ההתנהגות‪ .‬שתפו את ההורים כדי לזהות סיבות אפשריות לבעיות‬
                                    ‫ההתנהגות וכדי למצוא פתרונות לכך‪.‬‬
              ‫שוחחו באופן קבוע על סובלנות עם תלמידי הכיתה‪.‬‬
        ‫לדוגמא‪ ,‬לכל אדם יש צרכים שונים‪ .‬יש תלמידים שזקוקים‬
         ‫לעזרה בקריאה‪ ,‬יש המתקשים בכתיבה וישנם תלמידים‬
                                       ‫המתקשים בציות לכללים‪.‬‬

                                                                     ‫‪ 26‬מדריך בנושאי חינוך‬
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39