Page 30 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 30

‫אתגרים בכיתה וכיצד אתם יכולים לעזור‬

                                       ‫קימה ממצב ישיבה‬
‫יש לוודא שהתלמיד יכול לקבל את העזרה שהוא זקוק לה כדי לעמוד‪.‬‬

  ‫הושיטו לו יד או דאגו שיהיה לו משהו שהוא יוכל לאחוז בו לתמיכה‪,‬‬
     ‫במיוחד בשירותים‪ .‬זה הכרחי הן בבית הספר והן בטיולים‪ .‬מכיוון‬

  ‫שילדים לפעמים נבוכים להעלות נושאים כאלה‪ ,‬אין לשכוח את זה‪,‬‬
                               ‫אך לעולם אל תעשו מזה עניין מהותי‪.‬‬
                                            ‫קימה מהרצפה‬

  ‫השתדלו לדאוג לכך שכמה שפחות מהפעילויות יבוצעו על הרצפה‪.‬‬
‫קשה מאוד לתלמיד החולה בדושן לקום ולעמוד ממצב של ישיבה על‬
‫הרצפה‪ .‬עליו לשבת על כיסא עם משענות יד‪ .‬אולם‪ ,‬אם אתם עושים‬
‫פעולות על הרצפה‪ ,‬חשוב שלא לבודד את התלמיד בכך שהוא היחיד‬
‫שיושב על כיסא‪ .‬שקלו לשנות את השיעור כך שחלק מהתלמידים‪ ,‬או‬

                                    ‫כולם‪ ,‬ישבו על כיסא‪ ,‬אם אפשר‪.‬‬
           ‫הרמת חפצים מהרצפה‪ ,‬שריכת נעליים וכו’‪.‬‬
 ‫חשוב לזכור שהתלמיד יכול לאבד בקלות את שיווי משקלו‪ .‬לפעמים‬
 ‫נראה כאילו משהו מושך ברגליו וגורם לו ליפול‪ .‬יש לשקול אם לבקש‬

                  ‫מחבר שיושב ליד התלמיד לעזור לו במקרה הצורך‪.‬‬

                                                                    ‫‪ 22‬מדריך בנושאי חינוך‬
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35