Page 33 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
        P. 33
     ההתפתחות הקוגניטיבית
    בנים חולי דושן נוטים להתקשות בתחום השפתי .ייתכן שהתלמיד שלכם
   אינו מסוגל לקלוט את אותה כמות מידע או הוראות כמו בני גילו .ייתכן גם
   שיש לו בעיות במתן תשובה לשאלות או בהתבטאות .כתוצאה מהחולשה
       במיומנויות לשוניות יתקשו רבים מהבנים חולי דושן בלמידת הקריאה.
    ילדים צעירים יכולים גם לחוות בעיות של אימפולסיביות ,שליטה ברגשות
   וגמישות/הסתגלות מנטאלית .באופן כללי ,ה IQ-של ילדים עם דושן נע בין
     פיגור קל למנת משכל גבוהה מהממוצע .חשוב לזכור שקשיי שפה אלה
     אינם נובעים מעצלנות ,עקשנות או פגם אופי אחר ,אלא הן קשורות ככל
     הנראה לחולשה קוגניטיבית .חשוב לשוחח עם ההורים על בעיות כלשהן
                                                         שיכולות להתעורר.
                                            התאמות/הקלות
           בשלבים המוקדמים של התפתחות המחלה אצל התלמיד שלכם,
         הטוב ביותר הוא להיפגש עם הורי התלמיד כדי לשוחח על האבחנה,
         על ההסתכלות שלהם לגבי רמת היכולות שלו ועל הצרכים שעשויים
      לעלות במהלך שנת הלימודים .במידה ולא היה דיון על כך ,תוכלו לבקש
     להפנות את התלמיד לבדיקת הערכה בלתי  -תלויה כדי לקבוע אם הוא
         מתאים לחינוך המיוחד .בתי הספר מתבקשים לאתר ולזהות את כל
                                                       הילדים עם הלקויות.
         מחזיקי עיפרון מאפשרים לעתים קרובות שליטה טובה יותר
    בכתיבה .בדקו איזה סוג מתאים לתלמידכם ושמרו כמה אצלכם.
      שקלו אם להציע לכל ילדי הכיתה מחזיקי עיפרון .כשהם רואים
     שתלמיד אחד משתמש בזה ,ישנו סיכוי גדול שתראו שתלמידים
          רבים אחרים “יזדקקו” לפתע גם הם למחזיק עיפרון שכזה!
אתגרים מיוחדים ודרכים בהם תוכלו לסייע (גילאי 25 )4-7





