Page 37 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 37

‫יכולות גופניות‬

      ‫בגיל זה התלמיד שלכם אמור להיות ב”שלב המעבר” של מחלת הדושן‬
     ‫(ראו עמוד ‪ 4‬למידע נוסף על שלב זה)‪ .‬שרירי רגליו יהיו חלשים יותר והוא‬
    ‫יתקשה בהליכה‪ ,‬בעמידה ובשמירה על שיווי משקלו‪ .‬ככל הנראה הוא לא‬

                   ‫יהיה מסוגל לעלות במדרגות ואין לעודד אותו לנסות זאת‪.‬‬
     ‫ככל שתסמיני המחלה מחריפים‪ ,‬יצטרך התלמיד להתמודד עם אתגרים‬

                                    ‫גדולים יותר בכיתה ובסביבת בית הספר‪.‬‬
     ‫כבר בתחילה יש לשתף את ילדי הכיתה במחשבות ובהחלטות על הדרך‬
  ‫לשיתוף חברם החולה בדושן בכל הפעילויות‪ .‬בקשו מהתלמיד עצמו ומיתר‬
    ‫התלמידים להעלות רעיונות כיצד לשתף אותו בפעילויות בכיתה‪ ,‬בטיולים‬
     ‫או במשחקים בהפסקה‪ .‬ראו זאת כשיעור בהכרת החיים ובפתרון בעיות‪.‬‬

                 ‫התוצאה היא שהכיתה תלמד בדרך זו מהן אמפתיה והבנה‪.‬‬

‫אתגרים מיוחדים ודרכים בהם תוכלו לסייע (גילאי ‪29 )7-11‬‬
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42