Page 40 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 40

‫אתגרים בכיתה וכיצד אתם יכולים לעזור (המשך)‬

                               ‫השתתפות בשיעורי ספורט‬
   ‫שאלו את הורי התלמיד אילו פעולות הוא יכול לבצע ומאילו פעולות‬
  ‫עליו להימנע‪ .‬ככל הנראה שריריו הנחלשים והבעיה של שיווי משקל‬

         ‫יקשו עליו להשתתף בשיעורי הספורט הרגילים‪ .‬התייעצו עם‬
 ‫הפיזיוטרפיסט המטפל‪ ,‬כדי שהתלמיד יהיה מעורב באופן פעיל ביחד‬
‫עם התלמידים האחרים‪ ,‬עם ההתאמות המתאימות‪ .‬מכיוון שיכולותיו‬
  ‫עשויות להשתנות ככל שתתקדם שנת הלימודים‪ ,‬יהיה זה רעיון טוב‬

          ‫להיפגש כל כמה חודשים עם הוריו ועם המורה להתעמלות‪.‬‬
 ‫קושי לרשום חומר לימוד במהירות או לפרק זמן ממושך‬

         ‫במידה והתלמיד יתקשה לכתוב את חומר הלימוד‪ ,‬ישנן מגוון‬
   ‫אפשרויות להקל עליו ולסייע לו לשמור על קצב הלימוד של הכיתה‪.‬‬
    ‫להלן כמה מהאפשרויות ‪ -‬צילום חומר לימוד מהשיעור‪ ,‬אפשרו לו‬
‫להיעזר במחשב כדי להקליד או להוריד חומר לימוד‪ ,‬שימוש בעפרונות‬
‫עם מחזיק מיוחד‪ ,‬שימוש ברשמקול או אפשרו לו להעתיק את החומר‬

                                     ‫של תלמיד אחר‪ ,‬במידת הצורך‪.‬‬
    ‫איטיות או אי‪-‬יכולת להתכונן לשיעור (הרמת ספר)‬
 ‫תנו לתלמיד יותר זמן להתכונן לשיעור‪ .‬יש לשקול אפשרות של הגעה‬
 ‫מוקדמת לפני השיעור או לעזוב את הכיתה מעט מאוחר יותר‪ .‬שקלו‬
‫לבקש מחבר לכיתה לשאת בשבילו ספרים כבדים‪ ,‬ללוות אותו מכיתה‬
‫לכיתה ולארוז את הציוד שלו בסוף היום‪ .‬אפשרות אחרת היא לאפשר‬
     ‫לתלמיד להשתמש בעגלה או תיק על גלגלים‪ ,‬שתלמיד אחר יוכל‬

                                                     ‫להעביר בקלות‪.‬‬

                                                                     ‫‪ 32‬מדריך בנושאי חינוך‬
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45