Page 44 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 44

‫התפתחות קוגניטיבית‬

 ‫בנים חולי דושן נוטים להתקשות בתחום השפתי‪ .‬ייתכן שהתלמיד שלכם‬
   ‫אינו מסוגל לקלוט את אותה כמות מידע או הוראות כמו יתר בני כיתתו‪.‬‬
    ‫ייתכן גם שיש לו בעיות במתן תשובות לשאלות או בהתבטאות‪ .‬בנוסף‬

        ‫לכך‪ ,‬ייתכן שבגיל זה ייראו ביתר בהירות בעיות בארגון‪ ,‬תכנון וסדרי‬
                                                               ‫עדיפויות‪.‬‬

       ‫באופן כללי‪ ,‬ה‪ IQ-‬של ילדים עם דושן נע בין פיגור קל למנת משכל‬
‫גבוהה מהממוצע‪ .‬חשוב לזכור שקשיים בתחום זה אינם נובעים מעצלנות‪,‬‬

      ‫עקשנות או פגם אחר באופי‪ ,‬אלא הם קשורים ככל הנראה לחולשה‬
                  ‫קוגניטיבית‪ .‬חשוב לשוחח עם ההורים על בעיות כלשהן‬
                                                      ‫שיכולות להתעורר‪.‬‬

                                              ‫הקלות‬

 ‫ככל הנראה התלמיד שלכם כבר עבר הערכה בלתי‪-‬תלויה כדי לקבוע אם‬
 ‫הוא מתאים לחינוך המיוחד‪ .‬כדי לוודא את רמת היכולת של התלמיד ואת‬
‫הצרכים שיכולים להיות לו במהלך שנת הלימודים‪ ,‬הדרך הטובה ביותר היא‬
 ‫לשוחח עם ההורים‪ .‬ייתכן שצריך לתת הקלות בבחינות ובהגשת עבודות‪.‬‬

                          ‫מבחינתכם‪ ,‬חשוב לגלות גמישות ככל האפשר‪.‬‬

                                                                     ‫‪ 36‬מדריך בנושאי חינוך‬
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49