Page 38 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 38

‫אתגרים בכיתה‬
                          ‫וכיצד אתם יכולים לעזור‬

                           ‫שינוי ביציבה ‪ /‬בצורת ההליכה‬
  ‫יציבתו של תלמידכם תשתנה עקב היחלשות שרירי האגן‪ .‬חולשה‬
 ‫זו מערערת את מרכז הכובד שלו‪ ,‬והוא מפצה את עצמו בכך שהוא‬

      ‫מחלק מחדש את משקלו ומשנה את מרכז הכובד שלו‪( .‬בנים‬
 ‫חולי דושן נוהגים להבליט את בטניהם‪ ,‬למשוך את כתפיהם לאחור‬
‫וללכת על כריות הבהונות)‪ .‬הוא נוטה למצוא תמיכה בקירות‪ .‬שוחחו‬

     ‫על כך עם התלמיד ועם ילדי הכיתה בצורה רגישה וכנה‪ ,‬כאשר‬
                                             ‫עולות הערות ושאלות‪.‬‬
                                               ‫קימה מכיסא‬

   ‫התלמיד יהיה זקוק למשהו כדי לאחוז בו על מנת למשוך את עצמו‬
‫מעלה‪ .‬אתם או חבר לכיתה יכולים להושיט לו יד או לדאוג לכך שיהיה‬

      ‫לו משהו לאחוז בו – במיוחד בשירותים – בבית הספר ובטיולים‪.‬‬
                                           ‫קימה מהרצפה‬

‫נסו להימנע מפעילויות על הרצפה‪ .‬קימה מהרצפה היא פעולה קשה‬
‫מאוד לתלמיד חולה הדושן‪ .‬עליו לשבת על כיסא בעל משענות ידיים‪.‬‬
‫ואולם‪ ,‬אם בכל זאת מתבצעת פעילות על הרצפה‪ ,‬חשוב שלא לבודד‬

    ‫את התלמיד בכך שהוא היחיד שיושב על כיסא‪ .‬חשבו לשנות את‬
              ‫השיעור כך שמעטים‪ ,‬או כולם‪ ,‬ישבו על כיסא‪ ,‬אם ניתן‪.‬‬

                                                                     ‫‪ 30‬מדריך בנושאי חינוך‬
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43