Page 31 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 31

‫הליכה למרחקים ארוכים‬
           ‫אל תאפשרו לתלמיד חולה דושן ללכת מרחקים ארוכים‪ .‬דאגו‬
      ‫שהמרחקים יהיו קצרים ככל האפשר ותנו לו יותר זמן ומנוחה‪ ,‬לפי‬
         ‫הצורך‪ .‬חשבו על כך כשאתם מתכננים טיולים הכרוכים בהליכה‬
        ‫מרובה‪ .‬במידה ויש צורך בהארכת זמן‪ ,‬תוכלו למנות “חבר‪-‬עוזר”‬

                                ‫ולהפוך את המינוי הזה לכבוד או לפרס‪.‬‬

                                                        ‫מדרגות‬
    ‫עד כמה שאפשר‪ ,‬יש למנוע מתלמידים חולי דושן בכל גיל את הצורך‬

         ‫להשתמש במדרגות‪ .‬מדרגות מגבירות את העומס על השרירים‬
        ‫ומאיצות את הנזק לשרירים‪ .‬על התלמיד להשתמש במעלית או‬

                                         ‫בשיפוע לא תלול מדי (רמפה)‪.‬‬

                                         ‫הפסקות והתעמלות‬
            ‫(טיפוס‪ ,‬הליכה על קורה‪ ,‬משחקי קפיצה וכו’)‬
    ‫חולשת השרירים תקשה על התלמיד לשמור על שיווי משקל ולטפס‪.‬‬
       ‫בקשו מההורים ומהמורה לספורט להיפגש אתכם כדי לוודא אילו‬
          ‫פעילויות לאפשר לו לעשות ומאילו להמנע וכדי לקבל תשובות‬
       ‫לשאלות‪ .‬כיוון שהיכולות עשויות להשתנות ככל ששנת הלימודים‬
     ‫מתקדמת‪ ,‬יהיה זה בוודאי מועיל לארגן מפגש כזה כל כמה חודשים‬

                             ‫עם כל המעורבים להערכת מצב מחודשת‪.‬‬
                           ‫הפסקות אוכל ‪ /‬פעילויות בישול‬
    ‫ייתכן שהתלמיד חולה הדושן יקבל עוד בגיל צעיר טיפול בסטרואידים‬
            ‫כדי להאט את קצב ההתקדמות של חולשת השרירים‪ .‬אחת‬
          ‫מתופעות הלוואי של הטיפול היא עלייה מהירה במשקל‪ ,‬על כן‬
   ‫הקפידו על כך שהאוכל שהילד מקבל יהיה בריא ככל שניתן‪ .‬בררו עם‬
                     ‫הורי התלמיד אם יש לו מגבלות דיאטטיות נוספות‪.‬‬

‫אתגרים מיוחדים ודרכים בהם תוכלו לסייע (גילאי ‪23 )4-7‬‬
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36