Page 61 - חוברת הפסיכולוגיה של מחלת ניוון השרירים דושן
P. 61

‫‪ 6	 .3‬שיתוף ועדכון המורים של בנכם‬

‫חשוב לנהל שיחה בין הורי הילד חולה הדושן למוריו לפני שהוא מתחיל את לימודיו בבית הספר‪ .‬בשיחה‬
    ‫יספרו ההורים למורה מה מצבו של בנם כרגע‪ ,‬כיצד משפיעה עליו המחלה בשלב זה וייעצו על דרכי‬

 ‫התמודדות במצבים השונים‪ .‬יחד תוכלו לחשוב על אסטרטגיה שתכין את הצוות החינוכי לשאלות של‬
  ‫הילד חולה הדושן או בני כיתתו (למשל על כיסא הגלגלים או למה קשה לו לרוץ)‪ .‬כך תוכלו לצמצם אי‬

                                                                                      ‫הבנות בכיתה‪.‬‬
                                       ‫תיבה ‪ :27‬סיבה לחוסר יכולתו של הילד לבצע פעולות‪/‬דברים‬
         ‫חשוב למצוא לסיבה מוסכמת כהסבר לדברים שהילד אינו יכול לבצע‪ .‬חשוב שכל המעורבים‬
 ‫(המורים‪ ,‬אנשי המקצוע‪ ,‬הסבים והסבתות‪ ,‬בני גילו) ידברו באותה שפה‪ .‬לדוגמה‪“ :‬שרירים חלשים”‪.‬‬
                                  ‫חשוב שההורים יסללו את הדרך למציאת הניסוח המתאים לבנם‪.‬‬

                                                                                                    ‫	‬
      ‫בנוסף‪ ,‬ההורים יכולים להכין מה שנקרא ‪ -‬פרופיל תלמיד‪ .‬פרופיל התלמיד הוא סוג של דף מידע‬
     ‫המורכב מעמוד אחד או שניים המספקים למורה את המידע החשוב ביותר על בנם‪ .‬המטרה אינה‬
   ‫להתמקד רק בניוון שרירים מסוג דושן‪ ,‬אלא לסייע למורה להבין את הילד כאדם בעל חוזקות ויכולות‬

                                                                                       ‫בצד הקשיים‪.‬‬
 ‫נקודה נוספת היא שחשוב מאוד שהמורה ידע מהו ניוון שרירים מסוג דושן כמחלה‪ .‬המידע יסייע בידיו‬
 ‫להבין ולו באופן חלקי מה שעובר על הילד והמשפחה‪ ,‬לא רק ברמה הפיזית‪ ,‬אלא גם ברמה של קבלה‬

                                                              ‫והסתגלות נפשית למחלה והשלכותיה‪.‬‬

                                                                                                    ‫‪61‬‬
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66