Page 60 - חוברת הפסיכולוגיה של מחלת ניוון השרירים דושן
P. 60

‫תיבה ‪“ :26‬למה השרירים חלשים יותר?”‬
‫“הוא תמיד שואל למה השרירים שלו נחלשים ואני אומר שהוא נולד עם זה‪ ,‬שלאנשים אחרים יש‬

                                              ‫מוגבלויות אחרות כמו בעיות ראייה או שמיעה‪“...‬‬

‫השיחות המשותפות על המחלה עוזרות לילדים להבהיר לעצמם מה קורה להם‪ .‬השיחות מפחיתות‬
 ‫את הפחד מהלא ידוע ומגבירות את תחושת השליטה שלהם בחייהם‪ .‬כך הם יוכלו גם להסביר את‬
‫המחלה לאנשים אחרים‪ ,‬כמו חברים ובני כיתה ולכן ישנה חשיבות מכרעת לשיחות שלכם אתם על‬
‫מחלת דושן‪ .‬כפי שכבר הוזכר‪ ,‬חשוב מאוד להיות כנים‪ .‬חוסר כנות רק מבלבל את הילד שחש ויודע‬
  ‫שמשהו לא בסדר‪ .‬במוקדם או במאוחר‪ ,‬הוא עלול להחשף למידע ממקורות חיצוניים‪ ,‬למשל דרך‬
‫האינטרנט‪ .‬לא רק שהחשיפה לכמויות אדירות של מידע מטעה באינטרנט עלולה לפגוע בו‪ ,‬הוא גם‬
   ‫עלול לאבד את אמונו בכם‪ .‬כדי שיוכל לקבל את מחלתו וילמד לחיות איתה‪ ,‬חשוב שיהיה לו אמון‬
                                                                    ‫באנשים הקרובים ביותר אליו‪.‬‬

‫טבלה ‪ :3‬הצעות ביחס למילים בהן כדאי לכם להשתמש ומאילו מילים עליכם להימנע‪ ,‬כאשר אתם‬
                                                            ‫משוחחים עם בנכם על מחלת דושן‪.‬‬

‫מילים מהם מומלץ להמנע‬                ‫	 מילים	 בהם מומלץ להשתמש‬

                         ‫• סבל‬                           ‫• האבחנה היא‬
      ‫• מחלה נוראה ומחלישה‬                   ‫• מחלת שרירים מתקדמת‬
                                             ‫• בתמיכה של כיסא גלגלים‬
        ‫• מרותק לכסא גלגלים‬
‫• קטלני‪ ,‬סופני‪ ,‬מוות בטרם עת‬                          ‫• חיים אחרי	ם	‬
                                               ‫• מחלה מחלישת שרירים‬
            ‫• משתקת שרירים‬      ‫• השרירים שלך מיוחדים ‪ /‬השרירים שלך‬
‫• משהו לא בסדר בשרירים שלך‬        ‫שונים משל אחרים ‪ /‬שרירים עייפים‪.‬‬

                                                                                                ‫‪60‬‬
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65