Page 39 - חוברת הפסיכולוגיה של מחלת ניוון השרירים דושן
P. 39

‫במבט לאחור על השנים שהוא למד אצלי‪ ,‬אני רואה רק את היתרונות‪ .‬ילדים ומבוגרים היו מוכנים‬
 ‫תמיד למצוא פתרונות לבעיות או לעזור‪ .‬הילדים האחרים בכיתה דאגו לו וזה השפיע לחיוב על האווירה‬

  ‫בכיתה‪ .‬יותר מזה‪ ,‬הילדים למדו שיעור חשוב‪ :‬לא תמיד הגוף מתפקד כפי שהיינו רוצים ואת חשיבות‬
‫העזרה לאחר‪ .‬ברור שילד חולה דושן שלומד אצלך בכיתה דורש הרבה יותר תשומת לב ומאמץ מהרגיל‪.‬‬
‫אבל כפי שמדגים הסיפור שלי‪ ,‬הכיתה מקבלת הרבה מאוד מהילד‪ .‬האמת היא שקצת נכונות וחשיבה‬

                                          ‫יצירתית יכולות להפוך ילד חולה דושן לילד כמו כל הילדים‪”.‬‬

                                                          ‫‪ 3.6‬סיכום‬

     ‫הפרעות למידה (דיסלקציה ודיסקלקוליה) מופיעות לעיתים קרובות יותר בילדים עם מחלת דושן‪.‬‬
 ‫הפרעות למידה אלה עולות בקנה אחד עם בעיות באוטומטיזציה‪ .‬גילוי וטיפול מוקדמים חשובים מאוד‬

    ‫ויש לשקול הערכה מקצועית ופסיכולוגית‪ .‬ככלל‪ ,‬ילדים חולי דושן יכולים לעמוד בקצב של חבריהם‬
                        ‫ללימודים במסגרת החינוך הרגילה‪ ,‬אך לעיתים יש צורך לבחור בחינוך המיוחד‪.‬‬

                                                                                                    ‫‪39‬‬
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44