Page 39 - חוברת הפסיכולוגיה של מחלת ניוון השרירים דושן
P. 39
במבט לאחור על השנים שהוא למד אצלי ,אני רואה רק את היתרונות .ילדים ומבוגרים היו מוכנים
תמיד למצוא פתרונות לבעיות או לעזור .הילדים האחרים בכיתה דאגו לו וזה השפיע לחיוב על האווירה
בכיתה .יותר מזה ,הילדים למדו שיעור חשוב :לא תמיד הגוף מתפקד כפי שהיינו רוצים ואת חשיבות
העזרה לאחר .ברור שילד חולה דושן שלומד אצלך בכיתה דורש הרבה יותר תשומת לב ומאמץ מהרגיל.
אבל כפי שמדגים הסיפור שלי ,הכיתה מקבלת הרבה מאוד מהילד .האמת היא שקצת נכונות וחשיבה
יצירתית יכולות להפוך ילד חולה דושן לילד כמו כל הילדים”.
3.6סיכום
הפרעות למידה (דיסלקציה ודיסקלקוליה) מופיעות לעיתים קרובות יותר בילדים עם מחלת דושן.
הפרעות למידה אלה עולות בקנה אחד עם בעיות באוטומטיזציה .גילוי וטיפול מוקדמים חשובים מאוד
ויש לשקול הערכה מקצועית ופסיכולוגית .ככלל ,ילדים חולי דושן יכולים לעמוד בקצב של חבריהם
ללימודים במסגרת החינוך הרגילה ,אך לעיתים יש צורך לבחור בחינוך המיוחד.
39