Page 26 - חוברת הפסיכולוגיה של מחלת ניוון השרירים דושן
P. 26

‫‪ 2.5‬השלכות החולשות הקוגניטיביות‬

    ‫שפה‪ ,‬זיכרון וריכוז עלולים לגרום לבעיות ולהשפיע על תהליכי החשיבה האוטומטיים (שליפת הידע‬
‫מהמוח באופן אוטומטי וללא הכנה והתארגנות)‪ ,‬תכנון ולמידה‪ .‬בגלל בעיות קוגניטיביות אלה מתקשים‬

                                                                              ‫ילדים חולי דושן יותר ב‪:‬‬
                                                                               ‫	‪ -‬השלמת משימות;‬
                                                                                 ‫‪ 	-‬אוריינטציית זמן;‬

                                                        ‫	‪ -‬יוזמה‪ :‬אינם יודעים כיצד להתחיל פעילות;‬
                              ‫	‪ -‬התנגדות לשינוי‪ :‬קשה להם יותר להסתגל לשינויים ולדברים חדשים;‬

                                                                    ‫	‪ -‬מעבר מפעילות אחת לאחרת‪.‬‬

                                                       ‫תיבה ‪ :10‬אינם מסוגלים במקום אינם רוצים‬
 ‫מורים מתלוננים בפניי לעיתים קרובות שהם לא מבינים מדוע הבנים עוצרים ולא ממשיכים למשימה‬
 ‫שנייה לאחר שסיימו את הראשונה‪ .‬לא מדובר בבעיית מוטיבציה כפי שאפשר לחשוב‪ .‬הדבר קשור‬
 ‫אולי לחוסר יכולת להעביר תשומת לב במהירות למשימה אחרת ולהמשיך בה‪ .‬הם אינם מסוגלים‬

                                        ‫לעבור למשימה אחרת אך לא בגלל חוסר רצון לעשות זאת‪.‬‬

                      ‫‪ 	2.6‬התמודדות עם חולשות‪ :‬קווים מנחים‬

    ‫איך יכולים מורים והורים להפחית או לפצות על העיכובים בעקבות החולשות‪ .‬ראשית‪ ,‬חשוב להיות‬
‫מודעים לפרופיל החוזקות והחולשות‪ .‬חשוב לזכור שהסיבה קשורה לתפקוד המוח ולא לבעיה בתפקוד‬

                                                  ‫גופני או לבעיית מוטיבציה‪ .‬אין להאשים את הבנים‪.‬‬
‫יתר על כן‪ ,‬מחקרים מלמדים אותנו שאסטרטגיות שאדם מוצא בכוחות עצמו יעילות הרבה יותר‬
‫מאסטרטגיות שמציעים מורים או הורים‪ .‬ולכן חשוב לעזור לבנכם למצוא פתרונות משלו לבעיות הלמידה‪.‬‬

                                                                                                    ‫‪26‬‬
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31