Page 26 - צועדים יחד לאורך כל הדרך
P. 26

‫‪ | 24‬עמותת צעדים קטנים‬

                              ‫‪5.5‬בריאות‬

                                                       ‫‪5 5.1‬סל שירותים בהתפתחות הילד‬
‫חוק ביטוח בריאות קובע כי על המדינה לספק שרותי התפתחות הילד מגיל לידה ועד גיל ‪ 18‬לילד‬

                                                  ‫הזקוק לטיפול בשל בעיות התפתחותיות ורפואיות‪.‬‬

                                                                                         ‫מי זכאי‬
  ‫‪1.1‬ילד עד גיל ‪ 9‬זכאי לאבחון ולטיפול הניתנים על ידי צוות רב מקצועי‪ ,‬מספר הטיפולים מוגבל‪.‬‬
‫‪2.2‬ילד שאובחן עם נכות התפתחותית סומאטית זכאי לטיפולים עד גיל ‪ 18‬בהתאם לצורך וללא‬

                             ‫הגבלה‪ .‬חולי ניוון שרירים נכללים תחת קטגוריית מחלה סומאטית‪.‬‬
‫הטיפולים הנכללים בקטגוריית הפרא רפואיים הם‪ :‬פיזיותרפיה‪ ,‬הידרותרפיה‪ ,‬ריפוי בעיסוק‪ ,‬ריפוי‬

                                                           ‫בדיבור‪ ,‬טיפול פסיכולוגי‪ ,‬עבודה סוציאלית‪.‬‬
                                                     ‫מי מוסמך לאבחן מהי נכות סומאטית‪:‬‬

                                        ‫אבחון וטיפול ע”י צוות רב מקצועי הכולל מומחה בנוירולוגיה‪.‬‬
‫הערה‪ :‬הזכאות לטיפולים פרא רפואיים במסגרת החינוך המיוחד לא פוסלת את הזכאות לטיפולים‬

                                                                         ‫פרא רפואיים בסל השירותים‪.‬‬

                                               ‫‪5 5.2‬נציגי פניות הציבור במערכת הבריאות‬
‫הורים המתקשים במיצוי זכויותיהם בקופות החולים יכולים לפנות לנציגי פניות הציבור בקופת‬

                                                                   ‫החולים שלהם ולבקש התערבותם‪.‬‬
                                           ‫קופת חולים מכבי – באתר מכבי פניות הציבור‪.‬‬

                                  ‫מוקד ”מכבי ללא הפסקה” בטלפון ‪ 1-700-50-53-53‬או ‪.*355‬‬
                                                                           ‫קופת חולים כללית‬

                                                                   ‫מוקד פניות הציבור בטלפון ‪.*2700‬‬
                                                                          ‫קופת חולים לאומית‬

            ‫מוקד פניות הציבור בטלפון ‪ ,1-700-507-507‬או בחיוג מקוצר ‪ *507‬מכל טלפון נייד‪.‬‬
      ‫ניתן לפנות גם בכתב לפניות הציבור בפקס‪ 03-6949614 :‬כתובת‪ :‬שפרינצק ‪ 23‬תל אביב‪.‬‬

                                                                         ‫קופת חולים מאוחדת‬

                          ‫מוקד פניות הציבור –בטלפון ‪ ,*3833‬מספר פקס לפניות ‪.03-5235335‬‬
                                                                     ‫דוא"ל ‪[email protected] -‬‬

                              ‫כתובת למשלוח מכתבים ‪ -‬אבן גבירול ‪ ,124‬תל אביב מיקוד‪.62038 :‬‬
                        ‫מומלץ להגיש פנייה בכתב לפניות הציבור ולהקפיד על קבלת מענה בכתב‪.‬‬
                 ‫במידה שלא התקבל מענה ניתן לפנות לנציבות קבילות הציבור במשרד הבריאות‪.‬‬
             ‫נציבות קבילות הציבור‪ ,‬משרד הבריאות‪ ,‬רחוב ירמיהו ‪ ,39‬ירושלים‪ ,‬מיקוד‪.9446724:‬‬

                                                 ‫טלפון ‪ *5400 ,08-6241010‬פקס‪.02-5655981 :‬‬
                                                                ‫דוא"ל – ‪[email protected]‬‬

                                   ‫מומלץ לפנות בכתב כדי לתעד את ההפניה ואת תשובת הקופה‪.‬‬
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31