Page 111 - צועדים יחד לאורך כל הדרך
P. 111

‫בל‪270 /‬‬                                                ‫המוסד לביטוח לאומי‬

                                                                            ‫מינהל הגמלאות‬
                                                                                        ‫שיקום‬

         ‫תביעה למתן שיקום מקצועי‬

                                         ‫על מנת שניתן יהיה לטפל בתביעתך יש לצרף ‪-‬‬

‫‪ ‬תעודות ואישורים המעידים על השכלתך‪ ,‬הכשרות מקצועיות‪ ,‬ניסיון בעבודה ואבחונים שעברת‪.‬‬

                                                                                             ‫לידיעתך ‪-‬‬

‫‪ ‬הינך רשאי להגיש תביעה לנכות )במידה ועדיין לא הוגשה תביעה זו( במקביל להגשת התביעה לשיקום‪,‬‬
           ‫על‪-‬מנת שלא ייפגעו זכויותיך‪ .‬ללא הגשת תביעה לנכות‪ ,‬תביעתך לשיקום תידחה על‪-‬פי חוק‪.‬‬

‫‪ ‬שלב ראשון בתהליך הינו אישור הזכאות לשיקום‪ .‬באישור זה אין משום אישור לתכנית השיקום עצמה‪.‬‬

    ‫‪ ‬הגמלה תשולם לתקופה שאינה עולה על ‪ 12‬חודשים למפרע )לאחור( מיום הגשת התביעה לשיקום‪.‬‬

                                    ‫כיצד יש להגיש את התביעה‬

                                                   ‫למלא את טופס התביעה על פי ההנחיות הרשומות בו‪.‬‬             ‫‪‬‬
                                                                                                             ‫‪‬‬
                                              ‫עליך לצרף אישורים נוספים על פי הנדרש בטופס התביעה‪.‬‬             ‫‪‬‬
                                                        ‫את טופס התביעה בצירוף המסמכים הנלווים ניתן‪:‬‬
                                                                                                             ‫‪‬‬
‫‪ -‬למלא דרך אתר הביטוח הלאומי ‪ www.btl.gov.il‬באמצעות כפתור תביעות מקוונות )און – ליין(‪.‬‬                       ‫‪‬‬
                      ‫‪ -‬למסור לפקיד קבלת קהל בסניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב למקום מגוריך‪.‬‬
                                                         ‫‪ -‬להכניס לתיבת השירות המוצבת מחוץ לסניף‪.‬‬

‫‪ -‬לשלוח את התביעה עם המסמכים הנלווים באמצעות פקס‪ .‬אין צורך להגיש מסמכי מקור ‪ ,‬למעט‬
                                                                                                  ‫פסקי דין‪.‬‬

 ‫עם זאת‪ ,‬המוסד יהיה רשאי לדרוש הצגה של מסמך מקורי‪ ,‬אם הצילום או הפקס שהתקבל אינו‬
                                      ‫ברור‪ ,‬או מכל סיבה אחרת לפי שיקל דעתו של פקיד התביעות‪.‬‬

                             ‫‪ -‬ניתן לשלוח מסמכים נוספים באמצעות שירות שליחת מסמכים באתר‪.‬‬

                                          ‫לשאלות ובירורים ניתן לפנות לטלפון ‪ *6050‬או ‪04-8812345‬‬
          ‫לפרטים נוספים אפשר להיעזר באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי ‪www.btl.gov.il‬‬

         ‫לתשומת ליבך – עליך למלא את כל הסעיפים בטופס התביעה‬

         ‫חובה לחתום על טופס התביעה‬

         ‫טופס זה מנוסח בלשון זכר אך פונה לנשים ולגברים כאחד‬

                                                             ‫בל‪(04.2018) 270 /‬‬
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115