Page 9 - חוברת הפסיכולוגיה של מחלת ניוון השרירים דושן
P. 9

‫בדרך זו אנו מקווים לתרום להבנה טובה יותר של הבנים ושל צרכיהם‪ .‬התפתחות תקינה היא תמיד‬
  ‫נקודת המוצא שלנו‪ .‬חשוב לנו להדגיש שאין לנו כוונה לתאר רק תחומים של תפקוד בעייתי‪ ,‬כוונתנו‬

                                                          ‫לתאר את תפקודם של הבנים באופן כללי‪.‬‬
                  ‫התיאור שלנו הוא של ילד חולה דושן טיפוסי תוך התייחסות לחוזקות ולחולשות שלו‪.‬‬

                                                                     ‫אך זכרו‪ :‬אין חולה דושן טיפוסי‪.‬‬
                                                    ‫בחוברת נדון בחמישה תחומי תפקוד בסדר הבא‪:‬‬

                                                                                    ‫‪ .	1‬תפקוד גופני‬
                                           ‫‪ .	2‬תפקוד קוגניטיבי (תפקודים קוגניטיביים ואינטליגנציה)‬

                                                                              ‫‪ 	.3‬למידה בבית הספר‬
                                                                                    ‫‪ .	 4‬תפקוד נפשי‬

                                                                               ‫‪ 	.5‬תפקוד התנהגותי‬
‫נתאר בעיות שילדים חולי דושן עשויים להתמודד איתן בכל אחד מן התחומים הללו‪ .‬כשהדבר יתאפשר‪,‬‬

        ‫ניתן עצה ודרך פעולה מעשיות‪ .‬בפרק ‪ 6‬לדוגמה‪ ,‬נברר איך מדברים על מחלת דושן עם חברים‬
 ‫ללימודים‪ ,‬מורים וכדומה‪ .‬פרק ‪ 7‬יתאר בקצרה את נקודת המבט העתידית של גברים החולים במחלת‬

      ‫דושן‪ .‬ובפרק האחרון‪ ,‬פרק ‪ ,8‬נציג כמה אתרי אינטרנט שימושיים שמציעים מידע‪ ,‬רקע וכדומה‪.‬‬
     ‫כתימוכין למידע הנמסר בחוברת‪ ,‬אנו משתמשים בתיבות טקסט עם מידע נוסף כמו דוגמאות או‬

                                ‫ציטטות‪ .‬כל פרק מסתיים בסיכום קצר וממצה של המידע שפורט בו‪.‬‬
   ‫ישנה חשיבות מכרעת להענקת הזדמנות שווה להתפתחות תקינה ובריאה לילדים החולים במחלת‬

       ‫דושן‪ .‬היות ואין הם יכולים להסתמך על בריאותם הגופנית‪ ,‬חשוב לאפשר להם לפתח כישרונות‬
    ‫אחרים ולעודד אותם למצות את השימוש בכשרונות אלו אשר יתרמו לביטחונם העצמי בעתיד‪ .‬כדי‬
    ‫לעשות זאת יהיה עליהם לסמוך על הכישורים החברתיים וכישורי התקשורת שלהם‪ ,‬על יכולותיהם‬

                         ‫הקוגניטיביות ועל כלי עזר כמו המחשב המשמש מכשיר חשוב מאוד עבורם‪.‬‬

                                                                                                    ‫‪9‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14