Page 52 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 52

‫הצעות לפעילויות בכיתה‬

                                           ‫חלוקה לקבוצות‬
     ‫תלמידים חולי דושן מעדיפים לעתים קרובות לעבוד עם בן זוג או‬
‫קבוצה בעלת יכולת משלימה‪ ,‬על פני עבודה לבד או עם הכיתה כולה‪.‬‬
   ‫רוב התלמידים מעדיפים קבוצות משתנות ולא קבועות‪ ,‬הנבחרות‬

                                                     ‫על ידי המורה‪.‬‬
                                                ‫נוהלי הוראה‬
           ‫לפי מחקרים‪ ,‬כל התלמידים‪ ,‬ללא הבדל גיל או מצב נכות‪,‬‬
                          ‫רואים את הנהלים הבאים כיעילים ביותר*‪:‬‬
                                   ‫• מתן זמן נוסף להגשת עבודות‬
                                ‫• מתן אפשרויות בחירה לתלמידים‬
                            ‫ומתן הזדמנויות להתבטאות יצירתית‬
                        ‫• להסביר את השיעורים בצורה ברורה מאוד‬
                                        ‫• עזרה בחשבון או בקריאה‬
                        ‫• מתן הזדמנויות לאינטראקציה בין‪-‬אישית‬
                              ‫• קידום עבודות עם פעילויות מעשיות‬

              ‫*מובאה מתקציר של מחקר המכונה “תפיסות תלמידים לגבי‬
     ‫ההוראה בכיתות כוללניות‪ :‬המשמעות לגבי תלמידים עם לקויי למידה”‬

                     ‫שפורסם על ידי “משפחה ותומכים בשותפות בחינוך”‬
 ‫(‪ )Family and Advocates Partnership for Education – FAPE‬ונסקר‬

                           ‫על ידי “משרד ארה”ב לתוכניות לחינוך המיוחד”‬
                        ‫(‪.)U.S. Office of Special Education Programs‬‬

                                                                    ‫‪ 44‬מדריך בנושאי חינוך‬
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57