Page 52 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 52
הצעות לפעילויות בכיתה
חלוקה לקבוצות
תלמידים חולי דושן מעדיפים לעתים קרובות לעבוד עם בן זוג או
קבוצה בעלת יכולת משלימה ,על פני עבודה לבד או עם הכיתה כולה.
רוב התלמידים מעדיפים קבוצות משתנות ולא קבועות ,הנבחרות
על ידי המורה.
נוהלי הוראה
לפי מחקרים ,כל התלמידים ,ללא הבדל גיל או מצב נכות,
רואים את הנהלים הבאים כיעילים ביותר*:
• מתן זמן נוסף להגשת עבודות
• מתן אפשרויות בחירה לתלמידים
ומתן הזדמנויות להתבטאות יצירתית
• להסביר את השיעורים בצורה ברורה מאוד
• עזרה בחשבון או בקריאה
• מתן הזדמנויות לאינטראקציה בין-אישית
• קידום עבודות עם פעילויות מעשיות
*מובאה מתקציר של מחקר המכונה “תפיסות תלמידים לגבי
ההוראה בכיתות כוללניות :המשמעות לגבי תלמידים עם לקויי למידה”
שפורסם על ידי “משפחה ותומכים בשותפות בחינוך”
( )Family and Advocates Partnership for Education – FAPEונסקר
על ידי “משרד ארה”ב לתוכניות לחינוך המיוחד”
(.)U.S. Office of Special Education Programs
44מדריך בנושאי חינוך

