Page 56 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 56

‫סוגיות של התנהגות‬

        ‫כמורים בחטיבה או בתיכון אתם מכירים היטב את הבעיות של גיל‬
        ‫ההתבגרות‪ .‬כל התלמידים סובלים מ”כאבי גדילה” פיזיים‪ ,‬רגשיים‬
‫וחברתיים בזמן הרגיש הזה של מעבר לגיל הבגרות‪ .‬חשוב לזכור שתקופה‬
‫זו קשה באותה מידה גם לתלמיד החולה בדושן‪ .‬השינויים שהוא חש בתוכו‬
‫יכולים להיות מתסכלים‪ .‬בעוד חבריו נעשים עצמאים יותר‪ ,‬הוא נעשה פחות‬
     ‫עצמאי‪ ,‬בריאותו מידרדרת ועתידו לוט בערפל עקב המחלה עמה נולד‪.‬‬
 ‫צעיר חולה דושן בגיל העשרה נתקל בקשיים מיוחדים‪ ,‬שעלולים להשפיע‬
    ‫לרעה (אם כי לא תמיד) על התנהגותו בבית הספר‪ .‬אופן ההתמודדותו‬
   ‫ייקבע על ידי אישיותו‪ ,‬יכולת ההתמודדות שלו ומהשאלה אם התרופות‬

                                     ‫שהוא נוטל משפיעות על התנהגותו‪.‬‬
    ‫כמורים שלו‪ ,‬חשוב להיות רגישים לחוויותיו ולתחושותיו בחיי היומיום‪.‬‬
   ‫אמנם יש לשמור על כללי הכיתה ובית הספר‪ ,‬אך יחד אם זאת מומלץ‬
   ‫לגלות חמלה‪ ,‬פתיחות וכנות‪ .‬הוריו יכולים להיות בעלי הברית הטובים‬

       ‫ביותר בכך ומקור להנחיות‪ .‬חשוב ביותר להיפגש אתם במרווחי זמן‬
‫קבועים במהלך כל השנה כדי לדון בשינויים כלשהם ביכולות‪ ,‬במוגבלות או‬

                                            ‫ביכולת הפיזית של התלמיד‪.‬‬

                                                                     ‫‪ 48‬מדריך בנושאי חינוך‬
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61