Page 51 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 51

‫איטיות או אי‪-‬יכולת להתכונן לשיעור (להרים ספר)‬
          ‫ככל הנראה יש לתלמיד שלכם אדם שעוזר לו על בסיס יומיומי‪.‬‬

    ‫במידה ולא‪ ,‬שקלו לבקש בדיסקרטיות מחבר לכיתה לעזור לו בכיתה‬
               ‫לשאת בשבילו ספרים כבדים וגם ללוות אותו בין הכיתות‪.‬‬
                                    ‫הליכה למרחקים ארוכים‬

      ‫אל תאפשרו לתלמיד חולה דושן ללכת מרחקים ארוכים‪ ,‬אפילו אם‬
       ‫הוא אינו משתמש עדיין בכיסא גלגלים או בקלנועית‪ .‬חשבו על כך‬

         ‫כשאתם מתכננים טיולים הכרוכים בהליכה מרובה‪ .‬אם יש צורך‬
         ‫בהארכת זמן‪ ,‬תוכלו למנות “חבר‪-‬עוזר” ולהפוך את המינוי הזה‬
      ‫לכבוד או לפרס‪ .‬אם התלמיד כבר מרותק לכיסא גלגלים‪ ,‬ודאו לפני‬

            ‫היציאה לטיול שיעד הטיול נגיש בשבילו ללא כל קושי מיוחד‪.‬‬
                                                        ‫מדרגות‬

      ‫יש למנוע מתלמידכם להשתמש במדרגות‪ .‬זה אינו בטיחותי ומטיל‬
            ‫עומס על השרירים שלו‪ .‬על התלמיד להשתמש במקום זאת‬

       ‫במעלית או בשיפוע לא תלול מדי (רמפה)‪ .‬נערים בגיל זה עשויים‬
      ‫להתנגד לעזרה‪ ,‬אפילו אם הם זקוקים לה‪ .‬אם הוא עדיין משתמש‬

          ‫במדרגות‪ ,‬דאגו לכך שאדם מבוגר יתלווה אליו מטעמי בטיחות‪.‬‬
            ‫אם הוא נאבק ואינו מוכן להשתמש במעלית או לקבל עזרה‪,‬‬
                                           ‫אנא התייעצו עם המשפחה‪.‬‬

‫אתגרים מיוחדים ודרכים בהם תוכלו לסייע (גילאי ‪ 12‬ומעלה) ‪43‬‬
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56