Page 50 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 50

‫אתגרים בכיתה וכיצד תוכלו לסייע‬

                                                  ‫תנועתיות‬
        ‫ודאו שיש מרווחים מספיק גדולים בכיתה כדי שכיסא גלגלים‬
     ‫או קלנועית יוכלו לעבור בהם בקלות‪ .‬התלמיד יצטרך גם לעבור‬
         ‫במסדרונות שבין הכיתות‪ ,‬שיכולים להיות עמוסים וסואנים‪.‬‬
  ‫שקלו אם לאפשר לו לצאת מהכיתה מעט מוקדם או מאוחר יותר‪.‬‬

                            ‫השתתפות בשיעורי הספורט‬
 ‫מסיבות רבות‪ ,‬הן פיזיות והן פסיכולוגיות‪ ,‬חשוב לתלמיד להשתתף‬

    ‫באופן פעיל בשיעורי הספורט‪ .‬שאלו את התלמיד ואת הוריו אילו‬
   ‫פעולות הוא יוכל לבצע ומאילו עליו להימנע‪ .‬למרות שהוא לא יוכל‬
‫להשתתף בשיעורי הספורט בצורה המקובלת‪ ,‬עודדו אותו להשתתף‬
   ‫בדרכים אחרות‪ .‬למשל‪ ,‬תנו לו להפעיל את שעון העצר או לרשום‬
‫נקודות‪ .‬מכיוון שהיכולות שלו עשויות להידרדר ככל ששנת הלימודים‬

              ‫מתקדמת‪ ,‬רצוי להיפגש עם ההורים כל כמה חודשים‪.‬‬
‫קושי לרשום חומר לימודי במהירות או לפרק זמן ממושך‬

     ‫תנו לתלמיד העתקים של חומר לימוד מהשיעור‪ ,‬גישה למחשב‬
 ‫כדי להקליד או להוריד חומר לימוד‪ ,‬עפרונות עם מחזיקים מיוחדים‪,‬‬

         ‫רשמקול או אפשרות להעתיק את החומר של תלמיד אחר‪,‬‬
                                                    ‫במקרה הצורך‪.‬‬

                                                                   ‫‪ 42‬מדריך בנושאי חינוך‬
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55