Page 39 - צועדים יחד לאורך כל הדרך
P. 39

‫צועדים יחד לאורך כל הדרך | ‪37‬‬

‫במידה שכל ההורים משאירים את הילדים בבית הספר לפעילות נוספת לאחר סיום הלימודים‪,‬‬
     ‫ניתן לבקש שההסעות יגיעו בתום הפעילות‪ ,‬אך אין בכך כדי לחייב את האחראי על ההסעות‪.‬‬

‫הרשות המקומית שבתחום שיפוטה גר הילד אחראית לארגון ההסעות ומשרד החינוך משתתף‬
                                                                                                ‫במימונן‪.‬‬

‫אם להורים אין מענה מהרשות המקומית ניתן לפנות לאחראי ההסעות המחוזי ולאחריו לאחראי‬
                                                         ‫הארצי במשרד החינוך‪ .‬מומלץ לפנות בכתב‪.‬‬

‫שיבוץ במסגרת ברשות מקומית אחרת – נחשב כהסעה מיוחדת ויש צורך בפירוט נימוקי ההחלטה‬
                                                   ‫בפרוטוקול הישיבה והפניה לאחראי הסעות מחוזי‪.‬‬

‫אם הילד אינו לומד ביישוב בו מתגורר‪ ,‬יש לקיים ועדת שילוב בבית הספר ביישוב ולציין בפרוטוקול‬
‫כתוב את סיבת אי ההתאמה למסגרת הספציפית‪ .‬על סמך פרוטוקול זה ניתן יהיה לפנות‬

          ‫למפקחת האיזורית ולבקש השתתפות הרשות בהסעת התלמיד למסגרת מחוץ ליישוב‪.‬‬
‫רשות מקומית המסיעה ברכב אחד ‪ 5‬ילדים (או יותר) עם מוגבלות‪ ,‬תדאג להסעתם ברכב בטיחותי‬

                                                                             ‫המתאים לסוג המוגבלות‪.‬‬
‫לאור הקושי הרב בהסעת תלמידים עם מוגבלות‪ ,‬הוחלט על תקנות המתייחסות לזכאות לליווי‬
‫בהסעות‪ .‬הליווי יעשה ע”י מבוגר נוסף‪ ,‬מלבד הנהג‪ ,‬אשר מועסק כמלווה או מתנדב שאושר לכך‬

                                                                                        ‫ע”י ארגון ציבורי‪.‬‬

                                                                       ‫‪6 6.5‬חינוך בזמן מחלה‬
‫חוק חינוך חינם לילדים חולים מטיל על הממשלה חובה לספק חינוך חינם לילדים מאושפזים‬
‫ולילדים חולים‪ .‬ילד חולה הוא ילד שגילו מעל חמש שנים‪ ,‬השוהה בבית פרק זמן העולה על ‪21‬‬

                                              ‫ימים רצופים בהמלצת רופא‪ ,‬או בשל מחלה ממושכת‪.‬‬
                      ‫החינוך יינתן לילד חולה בביתו או במסגרת חינוכית בבית החולים בו מאושפז‪.‬‬

                               ‫המדינה ורשות החינוך המקומית ישאו בהוצאות חינוכו של ילד חולה‪.‬‬

                                                                                   ‫קדימה מדע‬

‫קדימה מדע מפעילה עבור משרד החינוך את תוכנית ”שלבים” ‪ -‬שירותי החינוך לילדים חולים‬
‫בביתם‪ .‬מטרתה המרכזית של התוכנית היא להבטיח את הרצף החינוכי של התלמידים ולאפשר‬
‫לתלמידים לשמור במידת האפשר על שגרת החיים והלימודים שלהם גם בעת מחלתם וכן להביא‬

                                     ‫להשתלבות קלה ככל שניתן בלמידה שבקהילה‪ ,‬עם החלמתם‪.‬‬
‫לכל תלמיד חולה בביתו מותאמת תוכנית חינוכית אישית‪ ,‬הנבנית ע”י צוות מוסמך של קדימה‬
‫מדע בשיתוף הצוות החינוכי של בית הספר‪ .‬התוכנית מותאמת לצרכיו של הילד‪ ,‬מצבו הרפואי‪ ,‬סוג‬
‫החינוך אליו משתייך ותוכנית הלימודים שלו בטרם מחלתו‪ .‬בהתאם לתוכנית הלימודים שנקבעה‪,‬‬
‫מגיעים מורים מוסמכים מטעם קדימה מדע לבתי התלמידים החולים על מנת להקנות להם את‬

     ‫חומר הלימוד ולסייע בהדבקת פערי הידע שנוצרו כתוצאה מההיעדרות מהמסגרת החינוכית‪.‬‬
       ‫תלמידי החינוך המיוחד מקבלים גם סיוע חינוכי וטיפולים פרא‪-‬רפואיים‪ ,‬בהתאם לזכאותם‪.‬‬

‫חלק מתוכנית הלימודים יכול להתקיים באמצעות מערכת למידה מרחוק‪ .‬פתרון זה מאפשר‬
‫למידה סינכרונית עם מורים און‪-‬ליין על ידי חיבור התלמידים החולים בביתם לתשתית טכנולוגית‬

                                                                                               ‫חדשנית‪.‬‬
                                                              ‫טופס בקשה לחינוך לילד חולה נספח ‪9‬‬
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44