Page 37 - צועדים יחד לאורך כל הדרך
P. 37

‫צועדים יחד לאורך כל הדרך | ‪35‬‬

‫על הגורם המפנה לנסח בכתב את בקשתו לדיון בוועדת ההשמה ולהפנות אותה אל יו”ר הוועדה‬
‫במחלקת החינוך של הרשות המקומית‪ .‬הצוות המקצועי של הגן או בית הספר בו לומד הילד ימלא‬
‫שאלון הפניית תלמיד לוועדת השמה‪ .‬בשאלון יתוארו תפקודו הלימודי‪ ,‬החברתי וההתנהגותי של‬
‫הילד‪ ,‬וכן הפעולות שנעשו כדי לקדמו ומידת השפעתן‪ .‬ההורים יתבקשו לקרוא ולחתום על השאלון‬

                                                                               ‫ועותק ממנו יימסר להם‪.‬‬

                                             ‫הפניית ההורים להערכה ואבחנה של הלקות‪:‬‬

‫ניתן להפנות את התלמיד לפסיכולוג מטעם השפ”ח המקומי‪ .‬תוצאות האבחון יימסרו להורים על‪-‬‬
                   ‫ידי הפסיכולוג שביצע את הבדיקה‪ ,‬והם יכולים לדרוש את סיכום האבחון בכתב‪.‬‬

‫הורים רשאים לערוך לילד אבחון פרטי‪ ,‬ובלבד שייעשה על‪-‬ידי פסיכולוג חינוכי מומחה‪ ,‬הנמצא‬
‫בפנקס הפסיכולוגים של משרד הבריאות‪ ,‬במחלקה למקצועות רפואיים‪ ,‬רח’ יפו ‪ 157‬ירושלים‪,‬‬

      ‫טלפון‪( .02- 6217348 :‬ניתן לבדוק אם שם מסוים מופיע ברשימה באתר משרד הבריאות)‪.‬‬
‫ניתן לדון בהשמתו של ילד עם מוגבלות שכלית בהתבסס על קביעה של ועדה לאבחון מוגבלות‬

                                                                   ‫שכלית התפתחותית (פיגור שכלי)‪.‬‬
                      ‫ההורים יקבלו זימון לוועדת ההשמה בדואר רשום לפחות ‪ 16‬ימים לפני הדיון‪.‬‬
‫אם ההורים חיים בנפרד‪ ,‬יש להזמין את ההורה שהילד נמצא במשמרתו‪ ,‬וליידע גם את ההורה‬

                                                                       ‫השני (במידה שכתובתו ידועה)‪.‬‬
                       ‫סיכום הדיון והחלטת הוועדה יעשו על‪-‬ידי חברי הוועדה ללא נוכחות ההורים‪.‬‬
‫בהחלטה‪ ,‬אשר צריכה להתקבל ברוב קולות‪ ,‬תקבע סוג המסגרת אליה יופנה הילד‪ .‬קביעת המסגרת‬
‫הספציפית אליה ישובץ הילד נעשית ע”י ועדת שיבוץ‪ ,‬אליה לא מוזמנים ההורים‪ .‬לכן‪ ,‬אם קיימת‬
    ‫מסגרת מסוימת אותה מעדיפים ההורים‪ ,‬עליהם לציין את שמה במהלך הדיון בוועדת ההשמה‪.‬‬

                                         ‫הודעה בכתב תימסר להורים תוך ‪ 21‬יום מקבלת ההחלטה‪.‬‬
‫לילדים שהופנו למסגרת של החינוך המיוחד נערך מדי שלוש שנים דיון חוזר בוועדת השמה‪ ,‬אותו‬
‫יוזם המוסד החינוכי‪ .‬גם לדיון זה יש להזמין את ההורים‪ .‬דיון חוזר יכול להתקיים גם לאחר תקופה‬
‫של פחות משלוש שנים‪ .‬הורים רשאים לבקש את כינוסה של ועדת ההשמה‪ ,‬אם יש בידם מידע‬

            ‫חדש הקשור במצבו של ילדם‪ ,‬בתנאי שחלפה שנה ממועד ההחלטה הקודמת בעניינו‪.‬‬

                                                                                    ‫ועדת הערר‬

‫ניתן להגיש ערעור תוך ‪ 21‬יום מקבלת ההחלטה של ועדת ההשמה בפני ועדת ערר‪ .‬הרכב חברי‬
             ‫הוועדה יהיה שונה מהרכב חברי ועדת ההשמה‪ ,‬והיא תדון מחדש בהשמתו של הילד‪.‬‬
                                                                                     ‫ועדת הערר יכולה‪:‬‬
                                         ‫	•לקבל את הערר ולשנות את החלטת ועדת ההשמה‪,‬‬
                     ‫	•להחזיר את העניין לוועדת ההשמה לדיון נוסף‪ ,‬עם הוראות או בלעדיהן‪.‬‬
                                                                               ‫	•לדחות את הערר‪.‬‬

                                                           ‫החלטת ועדת הערר הינה סופית‪.‬‬

   ‫הסיכום וההחלטה ייעשו בלא נוכחות ההורים‪ ,‬והחלטה בכתב תימסר להורים תוך עשרה ימים‪.‬‬
‫שירותים שונים לתלמיד בחינוך המיוחד – כל הטיפולים ניתנים לתלמיד במסגרת החינוכית בה‬

                                         ‫הוא לומד‪ ,‬ואין הם באים לגרוע ממתן השירותים על פי חוק‪:‬‬
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42