Page 38 - צועדים יחד לאורך כל הדרך
P. 38
| 36עמותת צעדים קטנים
•הארכת שנת הלימודים בחופשת הקיץ ובחופשות החגים.
•יום לימודים ארוך.
•מספר מצומצם של תלמידים בכיתה או בגן.
•שירותי הסעה.
•שירותי הזנה.
•טיפולים פרא רפואיים (פיזיותרפיה ,ריפוי בעיסוק ,קלינאות תקשורת וטיפול רגשי) .סוגי
הטיפולים ,מסגרת הטיפול ומספר השעות בשבוע לכל תלמיד ייקבעו על ידי הצוות הרב
מקצועי.
•שירותים פסיכולגיים.
•שרותי סיעוד.
•שירותים סוציאליים.
•שעות העשרה.
6 6.3מעבר מהחינוך המיוחד לחינוך הרגיל
מעבר של תלמיד ממסגרת של חינוך מיוחד למסגרת של חינוך רגיל אינו מצריך דיון בוועדת השמה.
ההחלטה על המעבר תתקבל ע”י הצוות הרב מקצועי של המוסד שהתלמיד לומד בו ,על בסיס
חוות דעת חינוכית ,פסיכולוגית ומקצועית אחרת -בהתאם לצורך.
ההחלטה טעונה אישור של המפקח על החינוך המיוחד ושל המפקח הכולל ,בתיאום עם רשות
החינוך המקומית.
ההחלטה מותנית בהסכמה בכתב של ההורים.
6 6.4זכאות להסעות
ילד עם מוגבלות בגיל 21-3זכאי להסעה ממקום מגוריו אל מוסד החינוך אליו שובץ ובחזרה.
האחריות לארגון ולביצוע ההסעות על הרשות המקומית.
הזכות להסעה חלה גם בימי פעילות שאושרו לבית הספר בפגרת הקיץ ובחופשות החגים.
מימוש הזכות
מחלקת החינוך ברשות המקומית.
מי זכאי
1.1תלמידים בני 21-3לאחר וועדת השמה בכל סוגי המסגרות – מעל 2ק”מ.
2.2פעוטות מגיל חצי שנה עד 3שנים המקבלים קצבת ילד נכה.
3.3תלמידים נכים הלומדים בבית ספר רגיל ועקב נכותם אינם מסוגלים להגיע בכוחות עצמם
זכאים להסעה ללא קשר למרחק.
הזכאות
החוק קובע זכאות ”להסעה ממקום מגורים למוסד החינוכי וממנו” – אין זכאות להסיע ילד מצהרון
או ממסגרת המשך.