Page 22 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 22
שיחות עם תלמידי הכיתה בנושא דושן
כאשר אתם משוחחים על מחלת דושן ,חשוב ביותר לעשות זאת במלוא
הרגישות .יחד עם זאת ,היו ענייניים ופתוחים בנושא מחלת הדושן והנכות
הקשורה אליה ככל שהמשפחה מאפשרת זאת .היו מוכנים לענות על
שאלות של התלמידים האחרים בכיתתכם (לדוגמא השינוי במראה
התלמיד עם דושן ,עזרי-תמיכה לרגליים ,כיסא גלגלים או מדוע הוא אינו
יכול לעשות את אותם תרגילי התעמלות כמו האחרים).
באופן כללי ,ילדים יכולים להתמודד היטב עם בעיה רפואית ועם הטיפול
בה ,ככל שיש בידיהם מידע רב יותר .ממחקרים עולה שבני אותו גיל נוטים
פחות להקניט את החולה בדושן ויותר להגן עליו אם הם מצוידים במידע
מדויק לגבי המחלה.
כדאי מאוד להעלות את נושא הדושן עם התלמידים (מכל הגילים ,אך
במיוחד בכיתות הנמוכות של בית הספר היסודי) בעת דיון על סובלנות
בכיתה .בדיון כזה יש להזכיר לתלמידים שלכם שלכל אחד יש צרכים
שונים .לדוגמה :יש תלמידים הזקוקים לעזרה בקריאה ,אחרים בכתיבה,
יש המתקשים בהקפדה על הכללים ,ויש גם שזקוקים למקום מיוחד כדי
לעבוד על מנת שיוכלו להתרכז ,וכו’.
תוכלו להתאים את הדיון הזה בדרכים שונות לנסיבות הרלוונטיות ולכלול
בו את הצרכים של התלמיד חולה הדושן.
סרטון מצויר על מחלת דושן.
חברת BrainPOPועמותת PPMDיצרו סרטון מצויר כדי שילדים
צעירים יבינו מהי מחלת הדושן .זו יכולה להיות דרך טובה להכיר
את הנושא לילדי הכיתה.
למידע נוסף בקרו באתרנו ,שם תמצאו את הסרטון מתורגם
לעבריתhttp://littlesteps.org.il/apage/101438.php :
14מדריך בנושאי חינוך