Page 22 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 22

‫שיחות עם תלמידי הכיתה בנושא דושן‬

  ‫כאשר אתם משוחחים על מחלת דושן‪ ,‬חשוב ביותר לעשות זאת במלוא‬
‫הרגישות‪ .‬יחד עם זאת‪ ,‬היו ענייניים ופתוחים בנושא מחלת הדושן והנכות‬

    ‫הקשורה אליה ככל שהמשפחה מאפשרת זאת‪ .‬היו מוכנים לענות על‬
      ‫שאלות של התלמידים האחרים בכיתתכם (לדוגמא השינוי במראה‬

 ‫התלמיד עם דושן‪ ,‬עזרי‪-‬תמיכה לרגליים‪ ,‬כיסא גלגלים או מדוע הוא אינו‬
                 ‫יכול לעשות את אותם תרגילי התעמלות כמו האחרים)‪.‬‬

  ‫באופן כללי‪ ,‬ילדים יכולים להתמודד היטב עם בעיה רפואית ועם הטיפול‬
‫בה‪ ,‬ככל שיש בידיהם מידע רב יותר‪ .‬ממחקרים עולה שבני אותו גיל נוטים‬

 ‫פחות להקניט את החולה בדושן ויותר להגן עליו אם הם מצוידים במידע‬
                                                    ‫מדויק לגבי המחלה‪.‬‬

    ‫כדאי מאוד להעלות את נושא הדושן עם התלמידים (מכל הגילים‪ ,‬אך‬
   ‫במיוחד בכיתות הנמוכות של בית הספר היסודי) בעת דיון על סובלנות‬

     ‫בכיתה‪ .‬בדיון כזה יש להזכיר לתלמידים שלכם שלכל אחד יש צרכים‬
 ‫שונים‪ .‬לדוגמה‪ :‬יש תלמידים הזקוקים לעזרה בקריאה‪ ,‬אחרים בכתיבה‪,‬‬
 ‫יש המתקשים בהקפדה על הכללים‪ ,‬ויש גם שזקוקים למקום מיוחד כדי‬

                                    ‫לעבוד על מנת שיוכלו להתרכז‪ ,‬וכו’‪.‬‬
 ‫תוכלו להתאים את הדיון הזה בדרכים שונות לנסיבות הרלוונטיות ולכלול‬

                                ‫בו את הצרכים של התלמיד חולה הדושן‪.‬‬

                                   ‫סרטון מצויר על מחלת דושן‪.‬‬
 ‫חברת ‪ BrainPOP‬ועמותת ‪ PPMD‬יצרו סרטון מצויר כדי שילדים‬
 ‫צעירים יבינו מהי מחלת הדושן‪ .‬זו יכולה להיות דרך טובה להכיר‬

                                       ‫את הנושא לילדי הכיתה‪.‬‬
     ‫למידע נוסף בקרו באתרנו‪ ,‬שם תמצאו את הסרטון מתורגם‬

       ‫לעברית‪http://littlesteps.org.il/apage/101438.php :‬‬

                                                                    ‫‪ 14‬מדריך בנושאי חינוך‬
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27