Page 21 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 21
מהם שיצייתו לכללים ולנהלים של בית הספר .חשוב להטיל עליהם
אחריות למעשיהם .יחד עם זאת,יתכן שגישה נוקשה מדי בעניין
המשמעת יכולה להיכשל ואף להגביר התנהגויות שליליות.
יש לזכור שגם מה שנראה על פניו כהתנהגות שלילית יכולה לנבוע
מחולשה קוגניטיבית או מתגובת תסכול .גישה של פתרון-בעיות
מעשית תהיה יעילה יותר ממתן עונשים.
בנים רבים החולים בדושן סובלים מבעיות רגשיות או התנהגותיות. 4
באופן ספציפי ,ייתכן שקשה להם לשלוט בתגובותיהם לתסכול
ולחוסר הצלחה ועל כן הם יכולים בקלות להתרגז או לגלות תוקפנות.
הם יכולים גם להיות אימפולסיביים ולפעול מבלי לחשוב .יש ילדים
חולי דושן שמרגישים תחושות של דיכאון ,חרדה או בדידות .תגובות
רגשיות אחרות נובעות מהמתח המובן שהפרעה חמורה ושוללת-
עצמאות זו מטילה על הילד ועל משפחתו .כמורה תוכלו לעזור לו
להירגע על ידי גישה תומכת ,מבינה ועקבית בדבריכם ובמעשיכם.
חיסיון הוא נושא שמטריד הורים רבים לילדים חולי דושן .הורים 5
נאבקים לעתים קרובות בשאלה מה ,מתי וכמה לספר לבנם על
מחלתו החמורה .חשוב שלא יהיו לכם השערות לגבי מה שהתלמיד
יודע על האבחנה שלו .צרו קשר עם הורי התלמיד לפני היום הראשון
של שנת הלימודים כדי לדון ברצונם של ההורים לשמור על סודיות.
דושן בכיתה 13