Page 21 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 21

‫מהם שיצייתו לכללים ולנהלים של בית הספר‪ .‬חשוב להטיל עליהם‬
  ‫אחריות למעשיהם‪ .‬יחד עם זאת‪,‬יתכן שגישה נוקשה מדי בעניין‬
        ‫המשמעת יכולה להיכשל ואף להגביר התנהגויות שליליות‪.‬‬

‫יש לזכור שגם מה שנראה על פניו כהתנהגות שלילית יכולה לנבוע‬
  ‫מחולשה קוגניטיבית או מתגובת תסכול‪ .‬גישה של פתרון‪-‬בעיות‬
                         ‫מעשית תהיה יעילה יותר ממתן עונשים‪.‬‬

  ‫בנים רבים החולים בדושן סובלים מבעיות רגשיות או התנהגותיות‪.‬‬    ‫‪4‬‬
     ‫באופן ספציפי‪ ,‬ייתכן שקשה להם לשלוט בתגובותיהם לתסכול‬

‫ולחוסר הצלחה ועל כן הם יכולים בקלות להתרגז או לגלות תוקפנות‪.‬‬
   ‫הם יכולים גם להיות אימפולסיביים ולפעול מבלי לחשוב‪ .‬יש ילדים‬

‫חולי דושן שמרגישים תחושות של דיכאון‪ ,‬חרדה או בדידות‪ .‬תגובות‬
  ‫רגשיות אחרות נובעות מהמתח המובן שהפרעה חמורה ושוללת‪-‬‬
    ‫עצמאות זו מטילה על הילד ועל משפחתו‪ .‬כמורה תוכלו לעזור לו‬
  ‫להירגע על ידי גישה תומכת‪ ,‬מבינה ועקבית בדבריכם ובמעשיכם‪.‬‬

     ‫חיסיון הוא נושא שמטריד הורים רבים לילדים חולי דושן‪ .‬הורים‬  ‫‪5‬‬
    ‫נאבקים לעתים קרובות בשאלה מה‪ ,‬מתי וכמה לספר לבנם על‬
‫מחלתו החמורה‪ .‬חשוב שלא יהיו לכם השערות לגבי מה שהתלמיד‬
‫יודע על האבחנה שלו‪ .‬צרו קשר עם הורי התלמיד לפני היום הראשון‬
 ‫של שנת הלימודים כדי לדון ברצונם של ההורים לשמור על סודיות‪.‬‬

‫דושן בכיתה ‪13‬‬
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26