Page 62 - חוברת למורים בנושא מחלת ניוון שרירים דושן
P. 62

‫שלוש העצות החשובות ביותר‬

   ‫שתפו פעולה עם הורי התלמיד‪ .‬כדי להבין את האבחנה של תלמידכם‪,‬‬
 ‫ובמיוחד את צרכיו‪ ,‬דאגו להיפגש באופן קבוע עם הוריו‪ .‬הם מקור המידע‬
  ‫הטוב ביותר על מה שהוא יודע או אינו יודע על מחלתו‪ ,‬על היכולות שלו‬

     ‫בתקופה מסוימת ועל הטיפולים המיוחדים שדרושים לו בשעות בית‬
                                                                 ‫הספר‪.‬‬

 ‫יש לשתף את ילדי הכיתה בחשיבה ובהחלטות על דרכים לשיתוף חברם‬
‫החולה בדושן‪ .‬יש דברים רבים שאתם יכולים לעשות עבור תלמיד עם דושן‬

   ‫כדי להקל על כניסתו לכיתה שלכם‪ ,‬החל ממציאת תפקיד פעיל עבורו‬
                     ‫בשיעורי הספורט ועד למתן זמן נוסף לרישום חומר‪.‬‬

‫היו ענייניים ופתוחים בנושא מחלת הדושן ומוגבלויות ככל שהורי התלמיד‬
   ‫מאפשרים זאת‪ .‬עקב המהות וההתקדמות המהירה של מחלת הדושן‪,‬‬

 ‫מייחסים הורים רבים חשיבות רבה מאוד לרגישות ולחיסיון‪ .‬בעוד שחשוב‬
     ‫לכבד את רצון הורי התלמיד‪ ,‬חשוב גם לנהל דיון ענייני‪ ,‬פתוח וכן עם‬
                                       ‫התלמיד ועם יתר תלמידי הכיתה‪.‬‬

                                                                    ‫‪ 54‬מדריך בנושאי חינוך‬
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67